dag 7 en 8

20 augustus 2016 - Kaskazini A, Tanzania

8:15 Farmhouse in Karuta verlaten op weg naar ons volgende verblijf , Kambi ya Tembo in Kilimanjaro. Het wordt een lange rit vnl over asvalt. Dus wat stof over Tanzania.
Er is hier geen criminaliteit. Prostitutie, homo en lesbiennes zijn verboden. Het leger heeft ongeveer 1000.000 man. Exacte blijft geheim. Er zijn veel spionnen in het land.veel politie langs de weg , controles. Door Tanzania loopt het Rif. Van Jordanië tot Mozambique. Ongeveer 10.000 km lang. Je ziet geen enkele auto uit Europa. Zij hebben geen auto industrie. Er zijn weinig honden en bijna geen katten. Bijna geen dikke mensen. Die dan weer de bijnaam hebben van Hippo. Onderweg veel te zien over het vervoer en huisvesting van de Tanzaniaan.
We drinken elke dag een paar liter water onderweg. Om 10:45 ff stoppen bij de art galerie. Daar hangt n foto van Willem en Maxima. Dio moet gaan tanken in de werkplaats. Duurt allemaal wat langer en vetrekken om 13:00 , lunchen in de auto.
Arusha heeft 1,5mlj inwoners en is 3e grootste stad van het land. De scholen zijn er overigens gratis. De Maasai hebben vnl koeien en geiten.
Van verharde weg over naar onverhard. Om 16:00 bij de gate van ons verblijf. Kuilen en gaten. 32 minuten over een paar km. Edoch het werd beloond. Prachtig uitzicht over de vallei en op de Kilimanjaro. Mooie lodge met stromend water, toilet en douche. All in clusive. Rond 18:00 uur naar de Maasai. Huis en dier gezien. Foto's gemaakt en om 18: 30 weer terug. Lekker eten en drinken, tijdens het eten weer mooie verhalen van Dio, douchen en dan naar bed. Morgen de Kilimanjaro beklimmen.
Dat was het weer.

dag 8.

Hoi,
Vandaag naar de Kilimanjaro. Om 8 weg via de hobbelige weg naar de doorgaande weg, die ook hobbelig is. Dus naar de afslag de bergen in. Na 2 uur aangekomen op de plaats van bestemming. Vanaf daar lopen over de berg. 12 km stenen en rotsen naar het eind van een de krater. Vergeet niet dat deKkilimanjaro berg uit 2 kraters bestond. 1 is nog heel en de ander is gebarsten. Daar gingen we dus naar toe. Tot 3800 meter hoogte. Klimmen en klauteren door 5 dalen van rivieren. O.a. de simba rivier. Aan het eind van de heen weg hebben wij een kilimanjaro bier gedronken. Haha. Er kwamen donkere wolken aan dus weer terug. Na 2 uur weer terug. 2 uur later weer op de lodge. Dus dit was een gebroken dag. We zijn erg moe.. Maar goed, niet klagen morgen naar Zanzibar.
Overigens. Heeft de regio Kilimanjaro veel landbouw, graan, koren. , mais en bosbouw. Tot dan.

1. Chantal siemons:
    20 augustus 2016