dag 6

17 augustus 2016 - Arusha, Tanzania

Jambo Jambo,
Vandaag gaat de reis Naar Lake Manyara. Bij de ingang gaat Dio zijn ticket betalen en hebben wij van een plaatselijke gids een kleine tour met uitleg over het lake en de Big 5 ( wordt geen geld voor gevraagd maar geef je $ 2 fooi). De big 5 zijn 5 stammen die afzonderlijk op 1 soort dier jagen voor de huid of tand, b.v. de Maasai jaagde op leeuwen voor de huid als trofee voor de mannelijkheid. Lake Manyara is een groot zout meer en heeft ook een groot bos. Daar rijden we vandaag doorheen. Hier zien we eekhoorns, giraffen, veel bavianen en blue monkeys. Er stromen beekjes met drinkbaar zuiver water. Komend vanaf de bergen van de Ngorongoro krater. Toen kwamen we wat etende olifanten tegen. Een stukje verder weer en niet vervelend maar een stukje verder weer maar dan met 2 baby's van 2 weken en van 1 1/2 week oud. Echt leuk. Ook een baviaan met baby van 1 week oud. Dio weet echt alles van het wildlife. Aan het eind van het bos is een Hot spring. Is een graad of 80 dat komt door de warme lava onder de berg. Daarna terug naar Karuta. Onderweg wat shoppen en een bezoek aan de plaatselijke groenten markt. Aansluitend lekkere vers geslachte kip gegeten met geroosterde banaan, eerst handen wassen met heet water uit een gieter. Na t eten het zelfde ritueel. Hier rijden overigens veel mensen op brommertjes. Lopen.fietsen en vervoer met ossenkar. Kleine busjes en grote geschilderde. Het is er vrij schoon op straat. Vriendelijke mensen en iedereen wil wel iets aan de toerist verdienen, ook de kinderen. Terug naar de lodge. Douchen eten wat drinken en naar bed. Morgen naar kilimanjaro. Weet niet of we daar wifi hebben. Het was wederom een fantastische dag. Tot horens.

1. Janske:
    17 augustus 2016
    Weer een fantastische dag voor jullie , wat fijn dat wij ook een beetje mee mogen genieten van jullie geweldige reis tot het volgende reis verslag.
    Gr Janske
  2. Bart:
    17 augustus 2016
    Nou, Joop en Tommie, echt om jaloers op te worden allemaal.
    Wordt bijna gewoontjes± leeuwtje hier, olifantje daar ;-)

Groetjes en nog heel veel plezier.
  3. Arianne en Dick:
    17 augustus 2016
    Mooi dat we dit mee kunnen maken, en al die namen nooit van gehoord, geniet elke dag
    Dick & Arianne xxx
  4. Hanny & Gijs:
    18 augustus 2016
    Keimooi weer! Wel eindelijk een paar foto's met jullie zelf erop!
    Op zoek naar die neushoorn......xxx
  5. Sjan en joost:
    18 augustus 2016
    Mooi hoor om alles te zien geniet nog maar even het is zo voorbij groetjes van ons