dag 5

17 augustus 2016

Hoi. We hebben goed geslapen. Lekker ontbijtje en om een uurtje of 6:30 bij zon opkomst vertrokken vanuit ons tentenkamp vanuit Serengeti naar de Ngorongoro krater. Dus dan denk je aan een stuk door rijden maar dat is er niet bij. Je komt echt van alles, onverwacht tegen. Zijn we goed en wel op pad steekt er een nijlpaard de weg over. Gigantisch beest. Een paar km verder een familie leeuw = 1 leeuw, 4 leeuwinnen en 4 welpen. 3 kwartier rijden kwamen we weer 3 leeuwen tegen. Tegen 8 ff gestopt. Overdracht van gebied. Het waaide flink. Over al wind hozen dus veel stof. Je komt echt van alles tegen. Ook een gouden jakhals. 9:30 bij ingang ngorongoro. Zeer sterke afdaling. 610 meter naar beneden. 250 vierkante kilometer. Zeer diverse vlakte, bossen, zoutvlakte. Veel dieren: gnoe, zebra ,buffel, kraanvogels, hyena, flamingo etc. Onderweg ook nijlpaarden en een Kori Bustard (is n vogel). Bij een grote vijver was t druk. Ff kijken. Hele familie leeuw: 1 leeuw 3 leeuwinnen en 5 welpjes waar van er 1 aan een buffel aan het eten was. Wat we het liefst hadden willen zien , de neushoorn, heeft zich niet laten zien. Jammer. Alleen in de verte zijn contour. Via de andere zijde van de de krater naar ons nieuwe verblijf voor de komende 2 dagen de Farm House Valley Lodge. Hier hebben we internet. See you next time.

1. Janske:
    17 augustus 2016
    Veel plezier en geniet van al het moois.
  2. Arianne en Dick:
    17 augustus 2016
    O, o,o wat schrijf je mooi Joop of Tommy, we beleven het helemaal mee.
    groetjes vanuit Empel Dick & Arianne xxx
  3. Sjan en joost:
    17 augustus 2016
    Ja je kunt zo een boek schrijven zo spannend allemaal nog heel veel kijk plezier