dag 3 en 4

16 augustus 2016

Vannacht heb ik slecht geslapen. Omdat lake Manyara voor de heft droog licht staat er een straffe wind om de lodge. Die heeft geen glas maar doek voor de ramen dus waait lekker door. En ik had ook had een mug in mijn klamboe. Tommie sliep lekker tot een uur of vier. Om 7 ontbijten en om 8 aanrijden. Eindbestemming vandaag is de tent in het Sirengeti park. Via het droge deel van het Manyara meer de rand van de ngorongoro krater. Naar Serengeti park. Richting de ingang van ngor ongoro door diverse dorpjes gereden waar alles door elkaar rijdt en los loopt. Bromfietsers met 3 of 4 man erop, los lopende koeien en geiten. Vanaf de ingang van de krater is het een tropisch woud met prachtige vergezichten ook in de krater. Onderweg ff tanken en koffie op ons verblijf waar we over 2 dagen zijn. Na een hobbelige en stoffige weg in Serengeti aangekomen. Dio zegt dan iedere keer FREE MASSAGE. Na het schulden en stof happen werden we beloond. Eerst wat Topi's en Heart Beast gezien, is een soort antilope. Al rond om ons heen zoekende liep er plots een leeuwin voor ons op het pad. Helemaal op haar gemak. Daarna in de struiken een cheeta gezien. Was niet zo duidelijk. Even later 4 leeuwinnen met 2 welpen. Die ze ons kwam showen. Later een grote poel met hippo.'s (nijlpaarden) een paar stokstaartjes en als kers op de taart een luipaard op een boomstronk al etend van zijn prooi. Het is laat,  dus naar het kati-kati tenten kamp. Onderweg nog wat giraffen, bavianen en gieren gezien. De tent ziet er geweldig uit. Met wc en douche.warm water moet wel gevuld worden, aan de achterkant van de tent in een zak. Goed gegeten en naar bed want tis weer vroeg dag. Wake up call 6:00 uur. Uiteraard heeft Dio Ons alles van uitgebreide info gebracht. Het was geweldig .Tot morgen.

dag 4
6 op 6:30 eten om 7 op pad. Game drive.
Dus wordt je wakker gemaakt rits je tent open en ??? Kijk je zo op 75 meter van je vandaan tegen een gigantische olifanten Bull. Komt ff voorbij lopen. Terloops ook nog een impala en 4 giraffen met jong.
op pad.
Net op pad stuiten we op die olifant. Al etend. 1km verder impala. , heart beast en een hyena. Veder in de loop wat gieren, diki diks, leeuwin, gnoe, zebra. Ff stoppen want er lag een leeuw en leeuwin te rusten. Nou bleek van niet want moest de leeuw moest de populatie op peil houden. Dus. Dat krijg je er allemaal bij, haha. Nog wat topi's en impala's gezien en om 9:45 ff stoppen. Hier zagen we wat krokodillen, hagedissen en de hippo.
om 12:00 bakje koffie op het Serengeti vliegveld en een half uur later lunchen. Daar waren dan weer mooie vogeltjes en liep er de Rock Hyrax een soort grote marmot. Weer op pad. Eerst wat wrattenzwijnen. Later 3 leeuwinnen onder n boom,rustend. Een donkere giraf, die is oud. Daarna een leeuwin wachtend op haar prooi, thompsons. Wordt echter verstoord door een achterlijke chauffeur. Verder nog een luipaard hangend in n boom. Olifanten met baby's etend en drinkend. Leeuwin lopend voor de auto. Secretaris vogel. Op de weg terug naar t kamp nog een hyena voor de auto een leeuwin al rustend aan de kant en als klap op de vuurpijl een cheeta op 20 meter afstand. Ook vandaag wist Dio ons alles te vertellen over de dieren. We Gaan nu slapen. 20:30. Om 5:30 wake up call. Grt.

1. Ria Sne:
    16 augustus 2016
    Hallo samen, fantastisch! wat jullie allemaal zien. Super leuk, en nu een mooie foto van jullie met een paar indrukwekkende beesten. Wait and see. Hartelijke groet, Ria
  2. Hanny & Gijs:
    16 augustus 2016
    Zo te lezen krijgen jullie alles te zien waar je op gehoopt had, dus schitterend! En echt prachtige foto's!
    Met Fransien gaat het ook goed hoor! Xxx
  3. Janske:
    16 augustus 2016
    Hoi Joop en Tommie wat fantastisch allemaal, schitterend om dat van zo dicht bij mee te maken .
  4. Chantal siemons:
    Heel mooi !!
  5. Mary-Lou den Eric:
    16 augustus 2016
    Mooi zeg. Wat een prachtige natuur daar. Jullie zitten echt midden in de wildernis. Genieten maar. Wij kijken uit naar nog meer mooie foto's.